maandag 22 september 2014

Kookboek : Puur eten

Dit weekend deelde ik met jullie een recept voor kalfslapje met pittige aubergines uit mijn nieuwe kookboek "Puur eten" van Pascale Naessens.  Dit is alweer een prachtig kookboek, met super mooie foto's en heerlijke recepten.  Bovendien staat er ook heel veel uitleg in het boek over gezonde voeding, het zijn niet enkel recepten.  Ik heb het nog niet volledig gelezen maar het ziet er echt interessant uit.  De recepten zijn ook niet moeilijk en over 't algemeen snel klaar.  Wat ik ook leuk vind, is dat ze de "zoete zondes" niet veroordeelt.  Er staan zelfs enkele recepten met chocolade in het boek, pure chocolade dan wel natuurlijk.  Voor haar is het belangrijk dat 70 tot 80 % van je voedsel bestaat uit voedsel waar je lichaam gezond en sterk van wordt, waarbij de overige 20 tot 30 % uit comfort food mag bestaan, zoals frietjes bv.

Zoals bij haar vorige boeken heb ik enkel af en toe het gevoel dat de hoeveelheden nogal miniem zijn, maar niemand verbiedt je natuurlijk om die wat te verhogen, zolang je maar de goede combinaties behoudt.

Ik vind dit zeker een aanrader en ben blij dat ik het boek gekocht heb.  Al was het alleen maar voor de mooie foto's !








Geen opmerkingen:

Een reactie posten