vrijdag 1 mei 2015

Alweer 2 jaar jong ...


1 mei 2013 ... de dag dat ik dacht "laat mij eens een blog in elkaar flansen".  Anders kan ik dat echt niet omschrijven, echt niet.  Ik denk dat de meeste mensen die dit lezen mijn allereerste versie van deze blog nooit gezien hebben (100.000 x oef !).  Die was echt erbarmelijk, een zwarte achtergrond (!!??), geen logo, allerlei illustraties met quotes over eten in de zijbalk en een eerste artikel met een afschuwelijke, onsmakelijke foto van een kipovenschotel.  De uitspraak "succes gegarandeerd" was niet echt van toepassing op Peggy's Pastime.

Gelukkig leert een mens elke dag bij en zit er sindsdien toch wat evolutie in.  Mijn foto's zijn beter geworden, het donkere, depressieve zwart is vervangen door fris wit, alle overbodige illustraties zijn verdwenen, ik heb een (vind ik zelf) schitterend - slechts lichtjes onder druk - ontworpen en hand made logo (dank je wel, schat van een man van mij :-)).  Ik ben dus best wel fier op mijn blog, ook al weet ik dat hij weinig voorstelt in vergelijking met andere blogs.  Fier omdat ik toch maar alles zelf heb gedaan.  En geloof me, met mijn computerkunsten neigt dat naar een waar wonder ! Fier omdat er iemand een tijdje terug zei dat ze happy wordt van mijn blog.  Fier omdat mijn schoonbroer en -zus afgelopen kerst zeiden dat ik hun Jeroen Meus ben.

Het heeft toch wel een beetje mijn leven verandert deze blog, vooral dan rond etenstijd ;-).  Gedaan met echt warm eten, want dat is al afgekoeld tegen de tijd dat het op foto staat.  Gedaan met het eten gewoon op mijn bord te smijten, nu moet er wat worden nagedacht over presentatie.  Gedaan met gewoon spinaziepatatjes met chipolata maken.  Neen, grapje, er komt nog "gewone" kost ook op tafel, want dat kan toch zo lekker zijn.

Ook financieel heeft het gevolgen ... Al die kookboeken die ik koop voor inspiratie, een fortuin staat er al in mijn kast ;-).  Jullie dachten waarschijnlijk dat ik ging zeggen dat ik vanalles gratis krijg hé ? Neen, dat is voor mijn kleine blogje niet weggelegd.  Maar eigenlijk niet erg hoor (alhoewel misschien toch een beetje ;-)), zo kies ik zelf wat ik aanprijs én zo weten jullie dat ik daar dan ook echt achter sta.

Soms slaat de jaloezie wel eens toe hoor, als ik de cijfers van andere, soms zelfs jongere, blogs zie.  Honderden volgers, tientallen reacties op elk artikel, uitnodigingen voor leuke evenementen, ... Maar dat is altijd maar kort, ik realiseer me altijd snel weer dat dat niet is waar het om draait bij een blog.  Waar het dan wel om draait ? Er plezier in hebben, het graag doen, gelukkig worden van een extra volger, op wolkjes lopen als iemand toch eens een compliment geeft, ...

Ik blijf dus zeker nog een tijdje rondhangen hier op mijn eigen plekje op het wereldwijde web, jullie zijn nog niet van mij vanaf ! Ik wil zelfs nog wat uitbreiden.  Koken blijft natuurlijk onderwerp nr 1, maar ik zou ook meer over andere leuke dingen die ik in mijn vrije tijd doe willen vertellen (lezen, wandelen, fotograferen, uit eten gaan, ...).  Maar vooral zou ik graag meer persoonlijke verhalen met jullie delen.  Ik lees deze zelf graag bij andere bloggers, om zo de persoon achter de blog beter te leren kennen.  Misschien vinden jullie dat ook wel leuk ?

Dus op naar de 3de verjaardag van Peggy's Pastime !

Ah ja, bij een verjaardag hoort iets lekkers ... dat ik nu ga testen :-).  En hopelijk straks kan delen ...

6 opmerkingen:

  1. Peggy,
    Zie niet naar een ander. Je bent supergoed bezig. Doe zo verder en zie niet om. ;-)
    Al kan ik je frustratie wel begrijpen, hoor!!
    Liefs
    Myriam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel ! Zo'n compliment van Hap & Tap, ik zit hier te blozen ;-).

      Verwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd en ik lees, kijk en eet graag 'van' je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie heeft er tientallen reacties nodig als zo eentje je dag goed maakt :-) !

      Verwijderen
  3. Alle redenen om fier te zijn! Gelukkige 2de verjaardag!
    Doe er zeker nog vele jaartjes bij want ik kom hier graag piepen :-)
    Uw niet druk maken om cijfers jong, gewoon doen wat je gelukkig maakt dat houdt jouw blog puur en mooi ;-)
    Die pannenkoekentaart zie er superlekker uit btw! Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wou je graag feliciteren en je bevestigen dat ik inderdaad happy word wanneer ik jouw blog lees. :) De foto's zijn telkens mooi, de recepten heel afwisselend, de nodige humor ontbreekt ook niet,... Wanneer ik jouw blog lees, zit ik steeds te glimlachen. Gewoon zo verder doen!

    BeantwoordenVerwijderen