woensdag 2 maart 2016

fotografie : natuurgebied Molsbroek



Vandaag was het weer ietsje minder (om het nog zacht uit te drukken ...).  Ik vond het dus het ideale moment om mijn foto's van afgelopen zondag te bekijken, om zo dit weer een beetje te vergeten.

Want zondag was het schitterend weer ! Koud, ja dat wel, maar de zon scheen volop.  Ik hou van zulk winterweer.  Lekker warm ingeduffeld in laagjes (véél laagjes in mijn geval) gaan wandelen, dat is dan puur genieten.  Voelen hoe de zon zachtjes aan terug een beetje warmte begint te geven, zo gewoon af en toe even blijven staan met mijn ogen dicht, smoeltje naar de zon gericht, mmmmm zalig ;-).

Op zo'n momenten voel ik alle stress en drukte van het dagelijkse leven zo uit mij vloeien.  Op zo'n momenten voel ik me écht gelukkig.

Omdat we geen tijd hadden voor een verre verplaatsing, of een lange wandeling, kozen we voor het natuurgebied Molsbroek te Lokeren.  Een prachtig natuurgebied op zo'n 20 minuten van thuis, waar een wandeling van ongeveer 4,5 km je doorheen het ganse natuurgebied voert.  Ideaal dus !

Sowieso ben ik weg van natuurgebieden met veel water.  Dat is toch altijd ergens net iets meer rustgevend.

Ja, ik mag wel zeggen dat ik heb genoten van onze wandeling zondag.  De batterijtjes werden opgeladen, de vitamine D voorraad aangevuld, het kopje verfrist en wat calorietjes verbrand.

Wandelen jullie even mee ?





















2 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie omgeving. Waar ligt Molsbroek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ligt vlak bij Lokeren, in Oost-Vlaanderen (op ongeveer een kwartiertje van Gent). De wandeling is niet super lang (het is ook de enige door het gebied) maar als je van ver moet komen kan je het altijd combineren met een bezoek aan Gent om de verplaatsing zeker de moeite waard te maken.

      Verwijderen